برندسازی، راه حل توسعه گردشگری خوراک استان اردبیل
- شناسه خبر: 21055
- تاریخ و زمان ارسال: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
- نویسنده: پشتیبانی
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل، صغری فرشی در جلسه با رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران داران استان با بیان این مطلب اظهار کرد: «خوراک یکی از مولفههای مهم گردشگری و سفر است که در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان جاذبه اصلی گردشگری استفاده میکنند، تاکید مقام عالی وزارت نیز بر این است که از گردشگری خوراک غافل نباشیم و به صورت ویژه به آن بپردازیم.»
او با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنوارههای مختص خوراک از راههای اصلی معرفی و برندسازی است، افزود: «ما به دنبال برگزاری این رویدادها با محوریت خوراک از یاد رفته و غذاهای بومی هستیم.»
فرشی آموزش در زمینه گردشگری غذا را از مهمترین مسائلی دانست که باید در سطح استان به آن توجه ویژه شود، در ادامه یادآور شد: «از این پس ارائه پروانه یا تمدید آن در حوزه رستورانها و تالارهای پذیرایی منوط به سپری کردن دوره آموزشی خواهد شد.»
معاون گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه فرآیند پذیرایی در استان ما به درستی تعریف نشده است، تاکید کرد: «این خلا باید با همکاری اتحادیه تالارداران و رستوران داران به وسیله برگزاری دوره های آموزشی و شناسنامه دار شدن نیروی کار پیش از میزبانی برای رویداد بزرگ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ پر شود.»
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد